پرورش شترمرغ چشمه
پرورش شتر مرغ نوق

 

شتر مرغ مریض یا با پایی شکسته           

شتر مرغی داریم که یک پایش شکسته است که نمی تواند راه برود که باید این شتر مرغ باید با اتل بسته شود واورا از دیگر شتر مرغها جدا کرد تا بهبود کامل این شترمرغ را باید در یک سلیو جداگانه نگهداری کنیم تا با دیگر شترمرغها نباشد.

شتر مرغ مریض را هم باید از دیگر شتر مرغها جدا کرد و برای درمان ان با دامپزشک  مربوط مشورت کنیم تا در صورت نیاز درمان اولیه را شروع کنیم تا بهبود کامل شترمرغ او را از دیگر شترمرغها و در سیلو دیگری نگهداری شود.

جفت گیری شتر مرغ                               

نشانه های یک شترمرغ بالغ هنگام  جفت گیری  شامل .1  کشش با لها .2 سر خود را بالا نگه داشتن. 3 پرهای دم خود را باز کردن.

   شترمرغهای(نر وماده) معمولا از ۶ ماهگی شروع به جفت گیر می کنند البته به صورت بازی میباشد و زمان رسیدن به سن بلوغ برای شتر مرغ نر(از ۱۸ الی ۲۴ماهگی ) است و برای شتر مرغ ماده(از ۱۷ الی۲۰ ماهگی)میباشد

شتر مرغ های(نر و ماده)معمولا برای جفت گیری یک شتر مرغ نر برای دو شتر مرغ ماده در یه سیلو باید باشد

سرعت شترمرغ:.

سرعت اهسته شتر مرغ  4 کیلومتر در ساعت ..

 سرعت در موقع خطر 70 کیلو متر در ساعت....

سرعت ثابت   50 کیلو متر در ساعت.............

هر قدم شتر مرغ  در حال دویدن بین 3 الی 5 متر می باشد.

ترس و هراس شتر مرغ    

وقتی که شما برای ریختن وعده غذای وارد سیلو ویا اشیانه می شوید باید با کمال خونسردی و بدون هیچ گونه عجله غذا را در ظرف غذا خوری میرزید.هر گونه سر وصدا موجب ترس وهراس شتر مرغ می شود و باعث می شود که به شما حمله کند و یا در این زمان ممکن است شتر مرغ بر اثر دویدن به حفاظ محوطه بر خورد کند و باعث مجروح شدن شتر مرغ شود.

فواید شتر مرغ                        

روغن این حیوان برای درد مفاصل.. کمر درد...پادرد...بسیار عالی می باشد که یک مسکن فوق العاده از هر نوع دارو است.

 

پاهای شتر مرغ                         

  

پاهای شتر مرغ عضو اصلی این حیوان را تشکیل می دهد که در مواقع خطر از انها به خوبی استفاده میکند.این پاها به قدری محکم هستند که اگر به انسان و یا به هر حیوان دیگر بر خورد کند به احتمال زیاد از بین برود.پاهای نیرومند این می تواند در مواقع خطر تا 70 کیلو متر در ساعت طی کند که در هنگام دویدن هر قدم شتر مرغ بین 3 الی 5متر می باشد.

بینای و شنوایی شترمرغ      

چشم شتر مرغ به مراتب بهتر از هر حیوان دیگر می باشد چون با گردن بزگی که دارد می تواند تا چندین کیلومتر را مشاهد کند تا از هر گونه خطر احتمالی در اطراف خود را مشاهده کند .

گوشهای شتر مرغ زیاد بلند نیستند که ازفاصله دوربتوان با چشم دید مگر اینکه از نزدیک گوشهای این حیوان را دید .گوش شتر مرغ بسیار احساس بوده و هر گونه خطر و سر صدا را متوجه می شود و به ان واکنش نشان می دهد.

بالهای  شتر مرغ                           

پالهای یک شتر مرغ بالغ هر بال به 1 متر می رسد که یک خاصیت مهمی به در حیوان می باشد .این حیوان در تابستان با باز وبسته کردن بالها میتواند گرمای بدن خود را تنظیم کند .در زمستان با بسته نگه داشتن ار نفوذ سرما جلوگیری میکند .از بالهای این حیوان در گذشته برای تزیین و نوشتن استفاده می کردند.

از پوست این حیوان نیز برای لباس ودیگر کارها استفاده می کردند.

 


 



دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, :: 20:58 :: نويسنده : مجتبی

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرورش شتر مرغ نوق و آدرس cheshmeh.noogh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 8
بازدید کل : 17000
تعداد مطالب : 4
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1